mandag 25. august 2008

Svada

Med det livet jeg har,
rettelse: det livet jeg IKKE har,
har jeg ingenting å dele med dere.
Så velger derfor å oppsumere litt om Agia Napa turen vår.
SPENNENDE!

21 Juli klokken 03.07 var jeg (Lisa) på vei til Gardemoen.
Dere lurer sikkert på hvor Elisabeth befant seg!?
I sitt barndomshjem på Hvaler.
Mhm.. Lisa skulle på tur, uten Elisabeth.
I stedenfor var jeg på vei dit med en annen (venn), Merethe.
Elisabeth skulle reise nedover 27 juli,
dvs en uke etter min ankomst.

Det ventet seg to harde uker i napa!
Paradis som vi kaller det.
Agia napa levde opp til de sky høye forventningene våre, hvis ikke enda høyere.
Hva er vel bedre enn to uker med dine beste venner, konstant fyll, sol og nye mennesker?
Hver dag gikk ut på det samme. - og vi elsket det!
Vi våkner og vil skravle i vei om kvelden før,
men stemmen har ikke like lyst.
Kvelden før er ganske så omtåkete, utover dagen faller stadig vekk puslebitene på plass og fylleangsten kommer snikende på.
En røyk, potetgullet lays og en cola må til for å få ristet angten ut av kroppen.
Grabbarna Grus og Blue Moon Leverte - Hver dag!
Den første kvelden markerte vi oss på ingen annen måte enn å gå gatelangs i Agia Napas gater å synge Halleluja for full hals.
Vi hørtes ut som tre kåte katter.
Vi gikk forbi en gutt som kastes seg på knærne og sang et helt vers og kysset meg på hånden.
Jeg ble redd, kysset han på panna og gikk.
Morten syns jeg hadde fin sangstemme men at beatboxingen måtte jeg øve mer på.
Det er ikke noe galt med beatboxinga mi!
-Han var sikkert rusa

Vi ble dårlig.

En kveld var jeg så syk at jeg måtte bli hjemme,
Jentene dro ut som alltid! -og lot meg bli liggende igjen for å dø.
Jeg hadde tidligere fått noen tips om en hostespray og den måtte vi ha NÅ!
På apoteket fikk vi hjelp av en snill mann, som ville sende meg på sykehuset hvis jeg ikke ble bedre.
Jeg hadde ikke reiseforsikring og med tanke på hvor dyrt det kunne blitt, smilte jeg pent og sa at jeg følte meg bedre allerede.

Hostesaften helbredet alle og enhver!
Den skulle vi smugle med hjem + 1 flaske ketshup














Elisabeth med mirakelsprayen

Den første uka, lå vi på stranda hver dag.
Pga maten og høyt inntak av alkohol dagen før, ble vi sittende mer på do, enn vi lå i sola.
-Strandwc.
Lovte meg selv å ikke si alt for mye om det emnet, men klarer bare ikke å dy meg!
De var bygd på en idiotisk måte!
Strand doene altså.
Kan ikke forstå hvilken tilbakestående idiot (som btw tydeligvis ikke kan noe om intimgrenser!)
har bestått fagbrevet og deretter lagd et så upraktisk toalett!
Han fortjener en neve.
Dørene var persienne aktige, det vil si at hvis du satt deg på knærne og tittet opp under persiennene, kunne du faktisk se hva som foregikk inne på doen.
Det var heller ikke lås.
Så i vårt tilfellet måtte den ene personen stå utenfor passe på.
Uheldig for den personen som sitter da på do og har et eller to ærend fra dagen før som skal ut.
Såå! Strandtoalettene i Agia napa fortjener ikke et terningkast en gang!
Ok, litt for mye info.
Unnskyld, Ble revet med

Hotellet var et typisk ungdoms hotell, Pavlinia.
Med en standar uten like!
Vi hadde et eget lite klamyda pool, rett utenfor døra.
Som er fylt med 50% klorvann og de resterende 50% er tilsatt av vannglade turister!
- praktisk løsning etter en varm kveld.
Hotellrommet var helt ok.
Bortsett fra at når du kom ut fra dusjen,
var du omtrent like "ren" som det du var før du gikk inn.
Jeg knakk en stol.
Bare ved å sette meg på den.
Akkurat som om selvtilliten min trengte det!
Og vi måtte beltale 50 euro.
Terningkast 3-4, Det var ganske stort på rommet og aircondition funka, fin utsikt over gata, butikken og andre siden av hotellet.
dessuten kunne vi gå til grabbarna på 3 min

Vi hadde egen vekkerklokke.
Vi kalte henne for vaskedama.
En amper liten senorita som hadde evnen til å sprute ild.
Terningkast 3, ho rydda faktisk opp etter oss, så griser som vi var

Men utelivet derimot!
Vi gikk gjennom denne party gata, og det var magisk!
Lys, musikk og mennesker overalt.
Selvom vi alle sammen behersker engelsk KJEMPE bra og hadde evig lange samtaler med pablo (nattvakta på hotellet)
som innholdt ordene: "we love you, we love agia napa, not goodbye just see you later."
- Ble vi enig om at de skandinaviske clubbene -Grabbarna Grus og Blue Moon
var mest naturlig for oss.
Terningkast 6
Jeg fikk også en bestevenn der nede, High five.
Ja, det er en drink.
Terningkast 6

Det var bare en kort oppsumering om det livet vi hadde der nede.
Resten: Er enten glemt eller egner seg bare ikke som blogg materialet