fredag 29. august 2008

Arr - Sjelens kart!

Det har jeg hørt.
Så har tatt en titt på alle arrene mine -og funnet ut at det kanskje kan stemme.

*Det første arret jeg fikk (som jeg kan huske)
Under haka. Mormor og morfar hadde lagt nytt panelgulv. Lille Lisa syns det var stas å skli på dette gulvet frem til jeg datt og slo opp haka. Ergo: Jeg er og har alltid vært etterpåklok noe som ikke alltid er så heldig.
* På venstre kne. Kom etter en blodig opplevelse i badekaret etter å ha prøvd mammas barberhøvel. Ergo: Tidlig utviklet.
*På høyre kne. En klassekamerat kjørte en skøyte inn i kne mitt. ergo: Dårlig valg av venner * I navelen. I syvende tok jeg hull i navelen med nål, samme alle mine gode venninner. ergo: Jeg er svak når det kommer til gruppepress.
*I øyenbrynet. Når jeg fylte fjorten tok jeg hull i øyenbrynet. Ergo: Jeg har også vært rammet av fjortiss-syndromet.
*Et lite arr over leppa. På byen, ble en bekjent så glad for å se meg at han valget å løfte meg opp og kaste meg over skuldra. Det endte med at han mistet balansen og annsiktet mitt fikk smake på de kalde møkkete og ikke minst harde flisene på gulvet! Leppa mi var GIGANTISK
Ergo: Jeg ser det beste i andre mennesker -er vel litt for godtroende.
*På hånda
I agia napa (i år)
Stumpet en (idiot av svenske) en røyk på min hånd.
ergo: kan kanskje tenke meg om to ganger før jeg sier det jeg mener.

Jeg har også fått i oppgave å skrive om Elisabeth sine arr:

*Det første arret er i panna. kom etter en venninne som slo igjen døra som da traff Elisabeth midt i panna. Ergo: Ho har også erfaring med dårlig venner.
*Armen. Elisabeth bodde på Hvaler. Og hadde egen hest. Ho var ute å red og datt av, brakk armen og fikk et arr.
Ergo: Foreldrene bosatte seg på feil sted, og hvis de ville skjemme ho bort, kunne de bare kjøpt en barbie, ikke en hest!?
*Kne. Etter en kveld på fylla, for full, ble utvist fra jonsen- i all protest som endte med at ho ødela djboksen. Derfor fant ho seg sen busk og kose med som ga ho et arr.
Ergo: Elisabeth er som tidliger nevnt, ikke flink med alkohol.
*På høyre kne
Det fikk ho også selvfølgelig fra en kveld på fylla, det er jo ikke til å komme bort i fra når det gjelder ho.
Vi var på vei til byen., så skulle elisabeth gå ned fra den fortauskanten ho ikke så.
Og dermed datt ho rett på knea.
Ergo: Elisabeth er litt som Madikken, Ho har alltid hatt lyst til å kunne fly, men etter denne kvelden ga ho opp..