mandag 17. november 2008

Petter Stordalen og savnet etter Portveien

Jeg og Linda jobber som sagt på Quality. Vi trives veldig godt
Men når du heter Lisa og jobber hver dag hele uka;
Fredag, lørdag og søndag i tillegg -blir du en smule sliten
På Lørdag jobbet jeg fra klokken 16.00 til 03.30 på nattan
Jeg kan ikke huske sist jeg brukte så mye energi og gikk så mye på en Lørdags natt.
(Det er fordi jeg er som regel overstadig beruset i helgene.)
Men nå, fremover må jeg jobbe.
Hver helg.
Og det gjør meg ingenting.

Når du heter Lisa er du også som regel svak for bartendere.
-Og når jeg får jobbe samme en bartender som han på jobben, føler jeg at livet er verdt å leve
Det samme gjelder elektrikeren som btw var innom i dag.
På Onsdag kommer Petter Stordalen og skal spise middag hos oss.
Da har jeg lovt mine medkolleger at jeg skal kysse panna hans. Gleder meg!
Jeg har bestemt meg for å sette på hår.
Dato er allerde satt.
Så den 16 desember kan jeg endelig se meg i speilet uten å få tårer i øynene.
Jeg HATER det kortet håret mitt - Jeg skal aldri la meg overtales av Elisabeth igjen.
-for den halvlange mislykkede bobben jeg har nå, kan jeg ikke gjøre annet med, enn å sette i en heste hale.
Da må jeg selvfølgelig ha spenner, bak foran og på sidene.
Elisabeth savner Portveien. Alt var bedre da, sier ho.
Og jeg er litt enig
Selvom det var lite å gjøre og aldri noe som skjedde, var det alltid noe å snakke om eller noe å skrive om.
Nå; Er det ingenting jeg har behov for å dele her på bloggen.
Så vi kom frem til at det livet vi trodde vi ikke hadde i Portveien, det var et jævla godt et.
I forhold til dette.
Nå forstår jeg endelig at eiendeler gjør deg ikke lykkelig;
Vi har en jævlig fin leilighet, men gjør hva som helst for å komme oss ut av den.
Når vi først er ute, er vi på jobb.