onsdag 10. september 2008

Fra Ghetto`n til the "Big" City Life

Hahaha..
Ja, jeg ler, for har ikke flere tårer igjen.
Vi fikk faen i meg leiligheten -kan ikke forstå det!
Vet jeg skrev i går at jeg har uflaks så får den ikke, men viste seg at det er omvendt, jeg har så fuckings uflaks at vi fikk det faenskapet!
Mye har forandret seg på 24 timer se.
Det passer overhodet ikke å flytte nå.
Men jeg og Elisabeth har jo selvfølgelig en slagplan!
Mamman til Elisabeth var ikke så begeistret over at vi har sett på leilighet, men ga seg fort når Elisabeth fortalte om rottene vi har her.
Så klokken 8 i dag sa Elisabeth opp leiligheten, etter nesten en time med hyperventilering og pusteøvelser med pose. -Huseieren er fryktelig skummel
Neste steg er da å få min mor til å stille opp som kausjonist så jeg får et lite lån.
Det skal mer enn blod og svette til, men håper vi begge kommer ut av det uten alvorlige skader.
Jeg til å savne den lille, klamme og innestengte leiligheten
-og alle skapningene som befinner seg i den.
Kommer til å savne mannen som spionerte i vinduet.
Vinduene som gir alle dyr en fribillet til å komme inn.
Vil savne å våkne opp på morran og se en ukjent katte stå å rive opp søppelposen.
Kommer til å savne å måtte løpe to trapper opp for å skru på strømmen når vi har på tv, vaskemaskin og stekeovnen samtidig.
Kommer også til å savne torvald

Men vi gleder oss til å:
Få helt nye rom. Med vinduer som kan stå åpne hele dagen uten at ubedte gjester kommer inn.
Lage mat på det vidunderlige kjøkkenet.
Vite at ingen står utenfor vinduet å ser på deg, leiligheten ligger i 3etasje
Til å kunne gå til butikken, storbyen, boccha osv
Elisabeth gleder seg veldig til å få vaskemaskin som ho btw skal få av meg, men HYSJ ikke si det til ho - det er en overraskelse.

Det høres kanskje merkelig ut. Men Jeg og Elisabeth har bodd sammen siden Januar, siden det har vi opplevd mye. Vi bor tross alt på gråker.-In The Ghetto
Og etter alt vi har sett og opplevd, har vi lært å sette pris på det lille i hverdagen.
Men frykt ikke Portveien 10,
vi flytter ikke riktig enda, dessuten er det ikke goodbye, just see you later
Fra å ha utsikt over elendighet og ødeleggelse i Ghettoen
Til å se solnedgang og den vakre Sarpsborg By fra vår lille Balkong